lauantai 9. kesäkuuta 2018

Metsästyshaulikon hankinta - Uusia tuulia elämässä

Tehtaasta lainassa ollet aseet eivät ole omia. Oma se sen olla pitää.


Metsästysaseen hankkiminen on aina yhtä mielenkiintoinen prosessi. Olen jälleen tässä kutkuttavassa tilanteessa. Vaihtoehtoja on paljon. Merkkejä laidasta laitaan. Isot merkit, pienet merkit. Italia vs. muu maailma. Sitten lajitellaan hyvät ja huonot merkit mutta mikä tekee metsästysaseen? Miten voidaan sanoa jotain merkkiä huonoksi jos sillä todistetusti osuu niin kiekkoon kuin riistaankin.

Itse olin aiemmin vannoutunut Berettan käyttäjä mutta kuten jo isoon ääneen ilmoitin niin meille ei enää koskaan tule Berettaa. Seison edelleen päätökseeni takana. Aseessahan ei sinänsä ole muuta vikaa kuin että se on yhteydessä Sakoon enkä suoranaisesti halua heille yhtään ylimääräistä ja ilmaista mainosta, mitä he aikaisemmin saivat. Netistä aseartikkeleita lukiessa, mallistoja selaillessa ja asehyllyn edessä mieheni ja minä hypätään kyseisen merkin yli aivan kuin sitä ei olisikaan. Tuskin heidän mahti saa kolahdusta yhden bloggajan boikotista.

No mitä sitten jää? Meidän asekaapista löytyy metsästysjousen lisäksi puolari ja pumppuhaulikko. Pumppua ei kumpikaan käytä ja puolari ei ole mun juttu. Tarve on siis on todellinen. Kerrankin olen päättänyt elää oman intuition ja kiinnostuksen mukaan, en niinkään ajatellut rynnätä merkki edellä jotta pääsisin brassailemaan se olalla, vaan tällä kertaa tuijotan ensisijaisesti perheemme kukkaroon. Työkyvyttömänä, irtisanoutuneena ja osa-aikaisena aikuisopiskelijana rahaa ei suoranaisesti virtaa ovista ja ikkunoista mutta ollaan silti äärettömän onnellisia sillä liha ei pakastimesta lopu.

Olen katsellut pienempiä merkkejä ja kerron valintani kunhan haulikko saadaan kaupasta kotiin enkä tuo merkkejä esille nyt. Heitä vinkkejä ja omia kokemuksia muista kuin suurten asejättien metsästyshaulikoista.  Katselen haulikkoa linnustukseen, jänis ja kettu touhuin. Puinen tukki ja saa olla raskaskin. Light -versiot ei ole mun juttu.

Uusia tuulia - Blogi palaa kotiin

Yhteistyö Metsästys ja Kalastus -lehden kanssa päättyy yhteistuumin. Haluan antaa blogipaikkani Eräverkossa jollekin muulle, uudelle kasvolle. Ole siis rohkeasti yhteydessä Eräverkon tekijöihin jos bloggaaminen hyvässä porukassa kiinnostaa!

Minun on aika siirtyä jälleen eteenpäin! Blogi siirtyy omalle sivulle virallisesti heinäkuussa. Omalla sivustollani kävijämääriä on ollut runsaasti vaikka en sitä edes päivitä. Muutos on harkittu ja elämässä oma fiilis ratkaisee.  On ihana palata kotiin!