keskiviikko 25. kesäkuuta 2014

Jouskarin etsintää!?!

Hjälp! Olen ihan ulapalla. Eräs elämäntapametsästäjä vinkkasi  minulle että kannattaa ostaa nyt jouskari jos sitä haaveilen...tulevaisuudessa se voisi olla luvanvarainen. Paniikki! :)

Olen katsellut ja lueskellut eri foorumeista ja sivustoilta jousiammunnasta. Olen ihan innoissani. Kiva oppia jotain uutta. Heti meinasi lannistus iskeä kun sanotaan että harjoittele ensin ja hanki vasta sitten. Voi olla erittäin hyvä neuvo mutta kun en malta.

Metsästysjouskarilla en ole ampunut mutta perinteisellä jousella kyllä...vaihtelevalla menestyksellä. Harmi että luottometsästysoppaani on kovin kiireinen kesäisin niin joudun suhaamaan yksin. :D

Tietysti ihastuin pinkkiin maastokuvioiseen söpöliiniin mutta ei ehkä se kätevin väriyhdistelmä kuitenkaan. Joten taidan joutua tyytymään ihan perus maastoväreihin. Kuvia pinkistä taljasta löydät tästä Diamond infinite edge - Kokemuksia? (väristä viis ;)

Kumpi niistä nyt sitten kannattaa? Perinteinen pitkäjousi vai taljajouskari (näyttää kovin monimutkaiselle). Menen hipelöimään niitä vasta loman loppupuolella joten ei tässä hevosen selässä olla. Nyt tarvitsen vinkkejä! Mistä ja millainen??? kokemuksia ja heh...varmaan vähän sitä opastustakin.

Heinäkuun lopun vietän Savossa lomaillen ja töitäkin tehden joten saan harjoitella rauhassa ainakin illat. Jos Savosta löytyy innokkaita ja kärsivällisiä jousiampujia niin otan hyvät neuvot aina vastaan!

Kurssille/aloittelijoiden tunneille menen tietysti vasta sen jälkeen kun olen ampunut itseäni varpaaseen. :) Perus minä. Käyttöohjeet luetaan vasta jälkikäteen. :)

Asun siis pääkaupunkiseudulla ja Robin Hood taitaa olla hyvä paikka startata ja harjoitella tekniikkaa?